niedziela, 3 marca 2013

Cukrzyca a dieta - gość Jan Urbanowicz



Zapraszamy do wysłuchania rozmowy Pawła z Jaśkiem - cukrzykiem. Opowiada na przykładzie własnych doświadczeń i zdobytej wiedzy o tym, co lubi jeść i pić. Podpowiada, jak racjonalnie się odżywiać i jakie składniki posiłków mogą podnośić cukier. Na co oprócz wartości odżywczych zwracać uwagę? Co przyspiesza, a co spowalnia metabolizm cukru? Co jeszcze oprócz cukru osoby z cukrzycą powinny monitorować? I na koniec - jak i dlaczego uprawiać sport. Godzinna bardzo miła i rzeczowa rozmowa. Komentujcie i zadawajcie pytania pod odcinkiem. Przekażcie proszę tą audycję wszystkim znajomym chorym na cukrzycę.

Namiary na Jaśka:
Twitter Jan Urbanowicz
Podcast filmowy Małe Filmidło

Muzyka: Hemiola "Hemiola-Foxtrot" Pobierz odcinek

2 komentarze:

  1. Z cukrzycą można żyć. Ja żyje od 9 lat i jest fajnie.
    Nie mam nic do dodania, wszystko co najważniejsze zostało powiedziane. Wkurzające jest tylko to, że ludzie zadają durne pytania, na które już się nie chce odpowiadać, bo powalają swoją głupotą.
    Ja piję prawie codziennie cole zero - wiem, że jest to niezdrowe, ale cóż poradzić, jest bardzo dobra. Jednak ogromną przyjemnością dla mnie było wypić sok pomarańczowy, jak miałem niedocukier. Racja jest w tym, że cukrzyk bardziej się cieszy z takich małych rzeczy do jedzenia. Kiedyś była w modzie szkoła "jeść tylko na parze", co było bardzo niesmaczne (przynajmniej dla mnie), jednak od jakiegoś czasu mówi się cukrzykom, że mogą jeść wszystko tylko z wyliczeniem. W Polsce dużo dla cukrzyków zrobił Jurek Owsiak, który zakupił pompy w czym uszczęśliwił wiele dzieci, jednak Polska to nadal ciemne zadupie w porównaniu z Niemcami. Tam to mają specjalne sklepy z żywnością i napojami tylko dla cukrzyków. My co najwyżej mamy "zdrową żywność" na półkach w Realu czy Tesco. Ja piję herbatę z słodzikiem - nie potrafię pić niesłodkiej herbaty. Jest obrzydliwa :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę ciekawy wywiad - warto się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń

Pisz co myślisz...